یادداشت ها و مصاحبه های یک خبرنگار
 
A reporter's notes and interviews

بسم الله الرحمن الرحیم

 ادامه بحث مواضع فکری یهود

یاس از پاداش اخروی :

یکی دیگراز واضع فکری یهود نامیدی وو یاس نسبت به مسئله معاد است  لذا ما در کتب یهود راجع به معاد مطلبی نمیابیم و در این مورد دو دیدگاه بیان شده است بعض مفسرین در ذیل آیه « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ قَدْ یَئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ کَما یَئِسَ الْکُفَّارُ مِنْ أَصْحابِ الْقُبُورِ (سوره ممتحنه آیه 13 ) » گفته اند : یهود مانند کفار هستند و به قیامت اعتقاد ندارند اما بسیاری از مفسرین گفته اند : یهودیان از نظر فکری و باوری معاد را قبول دارد اما آنقدر به دنیا چسیبده است و به آخرت نپرداخته  که نا امید از آخرت میباشد «  قَدْ یَئِسُوا » یعنی نسبت به آخرت نا امیدند بعد از اینکه به بررسی برخی از مواضع فکر ی یهود پرداختیم شایسته است که بعض اقدامات عملی یهود نیز اشاره شود

اقدامات عملی یهود


نفاق و دورویی :

 در صدر اسلام و در زمان پیامبر سردامداران نفاق و دورویی خصوصا در مدینه بیشتر از جانب یهودیان بود « وَ إِذا جاؤُکُمْ قالُوا آمَنَّا وَ قَدْ دَخَلُوا بِالْکُفْرِ وَ هُمْ قَدْ خَرَجُوا بِهِ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما کانُوا یَکْتُمُونَ (سوره مائده آیه 61) » و چون نزد شما مى‏آیند، مى‏گویند: «ایمان آوردیم.» در حالى که با کفر وارد شده و قطعاً با همان‏[کفر] بیرون رفته‏اند. و خدا به آنچه پنهان مى‏داشتند داناتر است‏ و اکثر مفسرین این آیه را درباره بهود دانسته اند  

دین فروشی و برخورد ابزاری با دین

« فَوَیْلٌ لِلَّذینَ یَکْتُبُونَ الْکِتابَ بِأَیْدیهِمْ ثُمَّ یَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِیَشْتَرُوا بِهِ ثَمَناً قَلیلاً فَوَیْلٌ لَهُمْ مِمَّا کَتَبَتْ أَیْدیهِمْ وَ وَیْلٌ لَهُمْ مِمَّا یَکْسِبُونَ (سوره بقرة آیة 79) » قرآن در هر جای از قرآن که کلمه  "ویل" را آورده است یک بار " ویل "  را گفته است اما در این آیه سه بار کلمه " ویل " را گفته است یهود برای منافع خودشان اموری را به دین نسبت و رواج می دادند و قرآن در اینجا بدترین مذمت ها را راجع به فعل ایشان بکار می برد در واقع دین وسیله کاسبی ایشان شده بود لذاست که باید ما هم مواظب باشیم که هر چیزی را به نام دین ننویسیم و معرفی نکنیم  اگر درباره مسائل مختلف اسلامی می نویسیم براحتی نگوییم سیاست اسلامی این را می گوید ؛ اقتصاد اسلامی این است که من می گویم  و دقت کنیم چیزی را به اسلام نسبت ندهیم و نگوییم آنچه که ما نوشته ایم دیدگاه اسلام است  بلکه بگوییم این تلقی من از اقتصاد اسلامی یا ....است امام راحل با آن  اوج علم و معرفت زمانی که تفسیر قرآن می گفت هرگز نمی گفت تفسیر این آیه این است بلکه می فرمود :  شاید یکی از  معنایی این آیه این باشد

وابستگی شدید به دنیا و دنیا طلبی :

« وَ لَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلى‏ حَیاةٍ وَ مِنَ الَّذینَ أَشْرَکُوا یَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ یُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَ ما هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذابِ أَنْ یُعَمَّرَ وَ اللَّهُ بَصیرٌ بِما یَعْمَلُونَ (سوره بقرة آیه 96) » قرآن ایشان را حریص ترین مردم نسبت به دنیا می خواند یهودیان از مشرکین دنیا پرست تر هستند و دوست دارند هزار سال زندگی کنند قرآن با انتقاد شدید بیان می کند که « أُولئِکَ الَّذینَ اشْتَرَوُا الْحَیاةَ الدُّنْیا بِالْآخِرَةِ فَلا یُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَ لا هُمْ یُنْصَرُونَ (سوره بقره آیه 86) » شاید بتوان گفت مهمترین عامل انحراف یهود دنیا طلبی انها بوده است و شاید همین دنیا پرستی و انحراف عملی موجب انحراف عقیدتی و فکری آنها هم شده است لذا گاهی رفتار انحرافی ما را به اعتقاد  انحرافی می رساند « ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذینَ أَساؤُا السُّواى‏ أَنْ کَذَّبُوا بِآیاتِ اللَّهِ وَ کانُوا بِها یَسْتَهْزِؤُنَ (سوره روم آیه 10)»

دشمنی و اذیت و آزار مسلمانان :

 قرآن دشمن ترین دشمنان مسلمانان را یهود معرفی کرده است قرآن شیطان را به عنوان راهزن طریق  هدایت معرفی می کند و اصرار دارد که شیطان را دشمن بدانید « إِنَّ الشَّیْطانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّما یَدْعُوا حِزْبَهُ لِیَکُونُوا مِنْ أَصْحابِ السَّعیرِ ( سوره فاطر آیه 6)» و با او رفتار دوستانه نداشته باشید  قرآن همین مطلب را درباره یهودیان بیان می کند « لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا  (سوره مائده آیه 82)» مسلّماً یهودیان و کسانى را که شرک ورزیده‏اند، دشمن‏ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهى یافت ؛ لذا هرگز حسن ظن به یهودیان نداشته باشید  یهود سر دنیای  خودشان هر کاری می کنند .

امروز یکی از پیام های بزرگ قرآن به ما این است که تصور نکنید که یهودیان و صهیونیست ها به دنبال حقوق مردم هستند و اینها جز به چپاول و استثمار مردم فکر نمی کنند

 روحیه عصیان و نافرمانی

روحیه نافرمانی در یهود نهادینه شده تا جایی که وقتی به ایشان گفته می شود « وَ إِذْ أَخَذْنا میثاقَکُمْ وَ رَفَعْنا فَوْقَکُمُ الطُّورَ خُذُوا ما آتَیْناکُمْ بِقُوَّةٍ وَ اسْمَعُوا قالُوا سَمِعْنا وَ عَصَیْنا وَ أُشْرِبُوا فی‏ قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ بِکُفْرِهِمْ قُلْ بِئْسَما یَأْمُرُکُمْ بِهِ إیمانُکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ ( سوره بقره آیه 93)» و آن گاه که از شما پیمان محکم گرفتیم، و[کوه‏] طور را بر فراز شما برافراشتیم، [و گفتیم:] «آنچه را به شما داده‏ایم به جد و جهد بگیرید، و[به دستورهاى آن‏] گوش فرا دهید.» گفتند: «شنیدیم و نافرمانى کردیم.» و بر اثر کفرشان، [مِهر] گوساله در دلشان سرشته شد. بگو: «اگر مؤمنید[بدانید که‏] ایمانتان شما را به بد چیزى وامى‏دارد.» گفتند می شنویم اما عصیان می کنیم « وَ أُشْرِبُوا فی‏ قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ » و قرآن می گوید گوساله پرستی و کفر در نهاد ایشان جا گرفته است  و این نافرمانی را در جاهای مختلف نشان داده اند .

ظلم و تعدی به مردم :

 یهود نه تنها با دین مردم درگیر است و دنبال حاکمیت است بلکه به دنبال چپاول اموال مردم هم هستند « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنَّ کَثیراً مِنَ الْأَحْبارِ وَ الرُّهْبانِ لَیَأْکُلُونَ أَمْوالَ النَّاسِ بِالْباطِلِ وَ یَصُدُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ وَ الَّذینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ وَ لا یُنْفِقُونَها فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلیمٍ ( سوره توبه آیه 34) » و در ادامه آیه قرآن یک اصل کلی را برای همه امت ها بیان می کند  « الَّذینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ وَ لا یُنْفِقُونَها فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلیمٍ » و این بخش از آیه مختص به یهود نیست و پیامی به همه امم دارد که اگر کسی ثروت اندوزی کند و اهل انفاق نبود خدا می گوید : او را بشارت بده به عذاب دردناک الهی

سر انجام یهود

غضب و خشم خدا

« وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ ( سوره بقره آیه 1) » می دانیم که مفسرین گفته اند  یا  مصداق معین " مغضوب " در قرآن " یهودیان  " هستند یا برجسته ترین مصداق " مغضوب " یهودیان می باشند

ذلت و فقر یهود

خواری و تنگدستی از یهود جدا شدنی نیست  « َ ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْکَنَةُ (سوره بقره  آیه 61) »  و این فقر و ذلت تا قیام قیامت از یهودیان جدا نمی شود و فقر و ذلت این نیست که پول و در آمد نداشته باشند بلکه ثروت فراوانی هم دارند اما روحیه خود کوچک بینی در ایشان هست  و هر چقدر هم بدست آورند  خود را فقیر می بینند و هر چه به ایشان بدهی محتاج ترند

 نفرین و لعن خدا و انبیا ء الهی

 « وَ قالُوا قُلُوبُنا غُلْفٌ بَلْ لَعَنَهُمُ اللَّهُ بِکُفْرِهِمْ فَقَلیلاً ما یُؤْمِنُونَ ( سوره بقره آیه 88) »  و گفتند: «دلهاى ما در غلاف است.» [نه، چنین نیست‏] بلکه خدا به سزاى کفرشان، لعنتشان کرده است. پس آنان که ایمان مى‏آورند چه اندک شماره‏اند. ؛ یا در آیه دیگر می گوید « لُعِنَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ بَنی‏ إِسْرائیلَ عَلى‏ لِسانِ داوُدَ وَ عیسَى ابْنِ مَرْیَمَ ذلِکَ بِما عَصَوْا وَ کانُوا یَعْتَدُونَ (78) » از میان فرزندان اسرائیل، آنان که کفر ورزیدند، به زبان داوود و عیسى بن مریم مورد لعنت قرار گرفتند. این‏[کیفر] به خاطر آن بود که عصیان ورزیده و[از فرمان خدا] تجاوز مى‏کردند. لذا می بینیم که یهود نفرین شدگان و مطرودان از رحمت الهی هستند

 اضطراب و عذاب دنیوی همیشگی

 یهودیان همیشه در حالت ترس و اضطراب هستند و این از معجرات و پیشگویی های قرآن است  « وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکَ لَیَبْعَثَنَّ عَلَیْهِمْ إِلى‏ یَوْمِ الْقِیامَةِ مَنْ یَسُومُهُمْ سُوءَ الْعَذابِ إِنَّ رَبَّکَ لَسَریعُ الْعِقابِ وَ إِنَّهُ لَغَفُورٌ رَحیمٌ ( سوره اعراف آیه 167) » و[یاد کن‏] هنگامى را که پروردگارت اعلام داشت که تا روز قیامت بر آنان‏[ یهودیان‏] کسانى را خواهد گماشت که بدیشان عذاب سخت بچشانند. آرى، پروردگار تو زود کیفر است و همو آمرزنده بسیار مهربان است. یهود با همه امکاناتی که دارد خواب راحت ندارد و می بینیم که حزب الله بدون امکانت خواب راحت را از یهود گرفته است .

تفرقه و دشمنی داخلی:

 « وَ أَلْقَیْنا بَیْنَهُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ إِلى‏ یَوْمِ الْقِیامَةِ (سوره مائده آیه 64) » ظاهرا خود را متحد نشان می دهند ولی در درونشان تفرقه دارند چرا که وحدت عامل اعتقادی می خواهد و عامل اعتقادی جز توحید و خدا نیست و وحدت اگر  بر سر منافع بود تا این اتحاد تا جایی ادامه دارد که منافع وجود دارد لذا اگر عامل وحدت بر سر دشمن مشترک بود این اتحاد تا جایی ادامه دارد که دشمن مشترک داشته باشند اما وحدت پایداری که نه تنها دست ها را متحد می کند بلکه قلوب را نیز متحد می کند وحدت اعتقادی است و یهودیان این اتحاد را هرگز نخواهند داشت  .

فتنه گری و توطئه :

خدا می گوید من تمام فتنه های یهود را رفع می کنم « کُلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ   (سوره مائده آیه 64)» و آتش افروزی ایشان را خاموش می کنم الان در آستانه روز قدس هستیم و می بینیم که یهود آنقدر کج سلیقه است که در این ایام حملات خود  نسبت به مردم مظلوم فلسطین را تشدید کرده است و این از لطف خداست  و این روش ایشانسبب میشود روز قدس در سراسر دنیا با عظمت بیشتری برگزار شود و با این کارها مسلمانان را نسبت به اسرائیل بیشتر حساس می کنند .

گمراهی و طغیان بیشتر

 یهود هر چه کفر بیشتری می ورزد گمراهی و طغیان آنها هم بیشتر می شود « وَ لَیَزیدَنَّ کَثیراً مِنْهُمْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ طُغْیاناً وَ کُفْر  (سوره مائده آیه 64)» آیات الهی که وسیله هدایت انسان هستند برای بسیاری از یهودیان عامل کفر بیشتر شده است و قرآن هدایت بخش برای بعضی باعث ازدیاد کفر شده است مگر با چه شعاری شمشیر بر سر امیر المومنین زدند عده ای با شعار قرآن گرایی و "حسبنا کتاب الله"  این عمل را انجام دادند و این هم عذابی است که دریچه های هدایت بر روی انسان بسته شود .

مجارات های مقطعی بنی اسرائیل در دنیا

یهود قبل از حساب رسی دنیا در همین دنیا به مجازات هایی محکوم شدند مثل تبدیل شدن به بوزینه در داستان  صید روز شنبه  ؛ مثل تحریم طیبات ؛ آوارگی  سر گردانی در بیابان ؛ مجازات به اینکه یکدیگر را به خاطر گوساله پرستی به قتل برسانند  الان هم اسرائیل گرفتار مجازات های سختی هستندو خود را به غفلت می زنند .

 عذاب اخروی :

مهمترین مجازات ایشان درآخرت است  آیات فراوانی در این زمینه داریم و من تنها به مهمترین محور های آن اشاراه می کنم خدا عذاب مربوط به  یهودیان را اینگونه معرفی می کند ؛ الف – شدید ترین عذاب است   ب- دائمی و ابدی است  و یهود مخلد در آتش هستند ؛ هیچ مومنی مخلد در آتش نیست اما درباره یهود تعبیر به مخلد شده است لذا عذابی که برای یهود در قیامت وعده داده شده است عذابی است دردناک ؛ عذابی است عظیم ؛ عذابی است بدون شفاعت و هیچ راه خلاصی ندارد و این حکم نهایی و عذابی است خوار کننده برای یهود است .

نکاتی که از داستان بنی اسرائیل می توان آموخت

من می خواهم از داستان یهود مطالب و نکته هایی  را استفاده کنم اولا - مسلمان باید نسبت به جریانات مخالف اسلام بصیرت داشته باشند و دشمن شناسی داشته باشند  دوم -  در داستان بنی اسرائیل بسیاری از سنت های الهی بیان شده است ؛ خدا با بنی اسرائیل دشمنی نداشت بلکه خدا ایشان را بر  امت های زمان خودشان برتری داد  و این قوم نظر کرده بخاطر رفتار های بدشان دچار غضب الهی شدند و بدانیم که سنت های الهی تخلف بردار نیستند لذا قرآن خطاب به مسلمانان هم همین مطلب را می گوید و باید مواظب اعمال و فرصت هایی که خداوند متعال به ما داده است باشیم الان به برکت این نظام اسلامی که تولد جدید اسلام است این فرصت ها را به شما دادم اما اگر کفران نعمت کنید ودین خدا را به بازی بگیرید و اهل مبارزه نباشید وشعار شما « إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ ( سوره مائده آیه  24) »  باشد همان سرنوشت یهود در انتظار شماست .

صهیونیسم :

 از بعض آیات استفاده میشود یهودیان تا قیامت هستند و تجربه نشان می دهد خلق و خوی  یهود تغییر ناپذیر است و هر چه گذشته است رفتار و منش ایشان بدتر شده است و امروزه یهود در قالب حزب سیاسی صهیونیسم سازمان دهی شده اند و جریانی است که از تفکرات یهودی استفاده می کند درست مانند یهودیان زمان پیامبر که دستورات تورات را ابزاری برای مبارزه با اسلام قرار داده بودند امروز هم سردمداران صهیونیسم نه به خدا اعتقاد دارند و نه به تورات اما  برای سلطه بر دنیا از هر ابزاری استفاده می کنند امروز  با ظهور انقلاب اسلامی ایران اسرائیل زمین گر شده است لذا باید قدر دان این انقلاب باشیم یکی از اموری که قلب امام راحل را به درد می آورد این بود که بعضی می گفتند :  حالا که انقلاب کردید و پیروز شدید چه فرقی با قبل از انقلاب کرده است ؟!  الان هم بیحجابی و گناه هست ؟!  ما می گوییم  بله درست است که هنوز بی حجابی و گناه در جامعه دیده می شود اما نگاه کنید که انقلاب چه کرده است و اگر انقلاب نبود چه شده بود ؛ ایرانی که قبل از انقلاب سرباز به اسرائیل می فرستاد و بزرگترین پایگاه ضد اسرائیلی بود به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی  الان خواب راحت را ازایشان گرفته است و یهود اعتراف دارند آن عذابی که خدا برای ما فرستاده است تا خواب راحت را از ما بگیرد ایران است ؛ "فوکویاما" در سال 65 گفت : ایران فاو را گرفت  ، عراق هم را هم اسلامی می کند و بعد به اورشلیم اشاره کرد و گفت اینحا را هم می گیرد " اگر نبود انقلاب اسلامی ایران معلوم نبود چه بر سر امت های مسلمین وارد شده بود . و امروز این غده سرطانی احساس مرگ می کند لذاست که من پیشنهاد می کنم که ، خوب است روحانیون و خطبا در روز قدس چند را برای مردم متذکر شوند  : اول اینکه : راهپیمایی روز قدس عبادتی است که از روزه تمام ماه رمضان بیشتر است چرا این را می گویم ؟ آیت الله مشکینی می فرمودند : من حاضرم تمام  عبادت های عمرم را بدهم و خدا ثواب ده دقیقه  از راهپیمایی شما را  به من بدهد چرا  که این حرکت در جهت احیا دین خدا و  مقابله با کفر است و مصداق جهاد فی سبیل الله و تلاش دراحیا دین خداست و هر قدمی که بر می داردید خدا پاداشی به آن می دهد و لذا  با قصد قربت به این عبادت بپردازید و با وضو باشید و با خدا معامله کنید دوم اینکه : در قضیه قدس باید وحدت اسلامی و محوری را حفظ کنیم و بحث ، بحث شیعه و سنی نیست بلکه مسلمانان باید ید واحده شوند و روز قدس روز تبلور  وحدت اسلامی است سوم : در روز قدس خطبای جمعه و اهل منبر  گذشته یهود را برای مردم باز گو کنند  و نقش یهود در تحریفات واقع شده دردین را بگویند امروز مرکز فتنه و جنگ علیه اسلام ناب و انقلاب اسلامی ایران  صهیونیسم و یهود است .

قدر دان نظام  و رهبری باشیم

حوزه همانطوری که نسبت به نظام احساس مادری می کند و بابد مراقب فرزند خود باشد باید قدر دان انقلاب هم باشد و از کار هایی که انقلاب برای اسلام کرده است قدر شناسی کند و فاصله گرفتن حوزه از مواضع ولایت شایسته نیست البته اینگونه نیست اما علمای ما بینند که سفر مقام معظم رهبری به حوزه چه برکاتی داشت امروز در راس نظام ما کسی قرار دارد که از اسلامیت نظام اینگونه دفاع می کند و اگر قدر شناس این نعمت نباشیم خدا این نعمت را از ما می گیرد چرا اسرائیل حاضر است هر امتیازی به هر کشوری بدهد تا به انقلاب اسلامی ضربه بزند ؟! چرا نسبت به رهبری اینگونه عصبانی است ؟!  و اینها جای شکر و سپاس دارد

حاکمیت اسلامی و نظام ولایی اسلام  ؛ شاخص اسلامی بودن نظام است  ؛یعنی اگر در جامعه ای مردم نماز بخوانند و روزه بگیرند اما نظام ؛نظام ولایی نباشد آن جامعه ، جامعه دینی نیست آدم ها دین دارند اما جامعه دینی نیست و نظام ولایی است که می تواند حاکمیت دین خدا را تضمین کند و ولایت محوری یگانه راه عبور از فتنه هاست  ؛ ولایت مداری تنها را عبور از تهدیدها و تبدیل آن به فرصت هاست و ولایت محوری یگانه راه تبدیل ضعف ها به قوت هاست و دنیا این را فهمیده است و "فکویاما" امروز در پروژه "دلتا" می گوید : تنها راه از بین بردن شیعه ،  از بین بردن ولایت فقیه است و همین حرف را درباره شخص مقام معظم رهبری هم می زنند و یقینا  اینها همه از عنایات الهی است خدا آنقدر به امتی که در مسیر الهی حرکت دارد لطف دارد که  قانون لطفش اجازه نمی دهد ولی فقیه اشتباه و لغزشی داشته باشد که دود آن به چشم ملت برود الان این ولی فقیه همه را شگفت زده کرده است و در همین  فتنه اخیر کافی بود رهبر کمی متزلزلانه بر خورد کند تا مملکت آشوب زده شود . شکر هر نعمت ادا حق آن نعمت است و ما باید قدر شناس نعمت ولایت و  انقلاب اسلامی باشیم .

 

 

 

 

 

 

 

 


نوشته شده در تاريخ ۱۳٩۱/٦/٥ توسط ح.کرمی
تمامی حقوق مطالب برای یادداشت ها و مصاحبه های یک خبرنگار محفوظ می باشد